Integromat je integrační platforma, která umožňuje pomocí API integrovat různé aplikace a služby (lepidlo na weby). Je podobná službám jako Zapier, IFTTT a MS Flow, ale podle jejich srovnávací tabulky toho umí mnohem více. Zapier na druhou stranu umožňuje skriptovat v Javascriptu. V integromatu jsou sice funkce, ale není možné je upravovat.
V tomto příspěvku si ukážeme, jak z přijaté objednávky automaticky vytvořit zakázku. Dále odešleme zaměstnanci zprávu o vytvořené zakázce a do jednoduchého úkolovníku v Google tabulkách zapíšeme popis zakázky. Volně navazujeme na příklad 16. Fakturace na desktopu.
Výsledný scénář vybadá takto:
Nejdříve si vytvoříme ve Flexibee pracovníka, kterého budeme úkolovat. Vytvoříme si uživatele Jarka Nováková, s funkcí truhlář.
Povolíme API v xxx.flexibee.eu/c/truhlik_s_r_o/changes/control. Mě se objevila chybová hláška v Integromatu, když jsem neměl povelono API “”Changelog” is not enabled[Collection] integromat”.
Scénář můžeme spouštět v časových intervalech a zjišťovat, zda došlo k zadaným událostem (obdoba Cronu) a nebo přihlásit webhook (trigger) u sledované aplikace. Pak se scénář spouští na základě, vždy kdy dojde ke sledované události.
Vytvoříme webhook. Nazveme Přijaté objednávky – webhook. Vytvoříme spojení, tam má každý své vlastní údaje. Na základě úspěšného spojení se nám nabídne firma. Volíme Truhlíka. Evidence určuje jaká přesně událost ve Flexibee spustí webhook. V našem případě Přijaté objednávky.
Vytvoříme přijatou objednávku na jeden Stůl ergonomický od společnosti ABRA. Číslo došlé a VS dáme 311220171.
Spustíme scénář.
Mě se objevila hláška.
Objeví se kolečko s 1. Rozklikneme a přesvědčíme se, že je to opravdu naše přijatá objednávka.
Vytvoříme další modul Flexibee. Volíme Načíst detail záznamu. A za ID vybereme ID.
Vytvoříme modul Přidat záznam. Do zkratky názvu zakázky vložíme číslo dokladu z přijaté objednávky (např. OBP0002/2017). A do názvu dáme popis objednávky.
Je zde velké množství polí k vyplnění, ale k záznamu do mailu a tabulky bude stačit už jen Stav zakázky a Zodpovědný pracovník.
Posílám z Gmailu. Pokud volíte jiného poskytovatele, připravte si údaje o SMPT. Do předmětu volím číslo objednávky a do těla mailu popis objednávky.
V Google tabulkách vytvoříme soubor o čtyřech sloupcích: ID objednávky, popis objednávky, stav zakázky a komentář.
Spustíme scénář a přichází zpráva,
a zapisuje se záznam do tabulky.
A ještě online pohled na tabulku.
[google-drive-embed url=”https://docs.google.com/spreadsheets/d/18ZTKk_lc8-uCKRMpaGKeWTwqcsj_92hT90iFxuRa474/preview?usp=drivesdk” title=”Zakázky-Jarka_Nováková” icon=”https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/16/type/application/vnd.google-apps.spreadsheet” width=”100%” height=”100″ style=”embed”]Pokud Vás to zaujalo, tak se můžete taky inspirovat touto přednáškou Integrace a automatizace Flexibee bez znalosti programování za pomoci Integromatu.
- Aktualizováno: Integrace a komunikace s Flexibee – 05. Uživatelské dotazy
- Aktualizováno: Integrace a komunikace s Flexibee – 06. Přehled pro kontrolu přijatých a vystavených dokladů
- Integrace a komunikace s Flexibee – 01. Dativery – připravené scénáře
- Integrace a komunikace s Flexibee – 02. Integromat – Z objednávky zakázka, poslat Gmail, zapsat do GSheets
- Integrace a komunikace s Flexibee – 03. Kontrola Merkem
- Integrace a komunikace s Flexibee – 04. Integromat – HTTP request do Merk API a Data Store
- Integrace a komunikace s Flexibee – 07. Sestavení účetního deníku
- Integrace a komunikace s Flexibee – 08. Účetní deník se štítky
Budu rád za každou konstruktivní poznámku či připomínku do komentářů pod příspěvkem nebo mě přímo kontaktujte