Integrace a komunikace s Flexibee – 02. Integromat – Z objednávky zakázka, poslat Gmail, zapsat do GSheets

Integromat je integrační platforma, která umožňuje pomocí API integrovat různé aplikace a služby (lepidlo na weby). Je podobná službám jako Zapier, IFTTT a MS Flow, ale podle jejich srovnávací tabulky toho umí mnohem více. Zapier na druhou stranu umožňuje skriptovat v Javascriptu. V integromatu jsou sice funkce, ale není možné je upravovat.

V tomto příspěvku si ukážeme, jak z přijaté objednávky automaticky vytvořit zakázku. Dále odešleme zaměstnanci zprávu o vytvořené zakázce a do jednoduchého úkolovníku v Google tabulkách zapíšeme popis zakázky. Volně navazujeme na příklad 16. Fakturace na desktopu.

Výsledný scénář vybadá takto:

Nejdříve si vytvoříme ve Flexibee pracovníka, kterého budeme úkolovat. Vytvoříme si uživatele Jarka Nováková, s funkcí truhlář.

Povolíme API v xxx.flexibee.eu/c/truhlik_s_r_o/changes/control. Mě se objevila chybová hláška v Integromatu, když jsem neměl povelono API “”Changelog” is not enabled[Collection] integromat”.

Scénář můžeme spouštět v časových intervalech a zjišťovat, zda došlo k zadaným událostem (obdoba Cronu) a nebo přihlásit webhook (trigger) u sledované aplikace. Pak se scénář spouští na základě, vždy kdy dojde ke sledované události.

Vytvoříme webhook. Nazveme Přijaté objednávky – webhook. Vytvoříme spojení, tam má každý své vlastní údaje. Na základě úspěšného spojení se nám nabídne firma. Volíme Truhlíka. Evidence určuje jaká přesně událost ve Flexibee spustí webhook. V našem případě Přijaté objednávky.

Vytvoříme přijatou objednávku na jeden Stůl ergonomický od společnosti ABRA. Číslo došlé a VS dáme 311220171.

Spustíme scénář.

Mě se objevila hláška.

Objeví se kolečko s 1. Rozklikneme a přesvědčíme se, že je to opravdu naše přijatá objednávka.

Vytvoříme další modul Flexibee. Volíme Načíst detail záznamu. A za ID vybereme ID.

Vytvoříme modul Přidat záznam. Do zkratky názvu zakázky vložíme číslo dokladu z přijaté objednávky (např. OBP0002/2017). A do názvu dáme popis objednávky.

Je zde velké množství polí k vyplnění, ale k záznamu do mailu a tabulky bude stačit už jen Stav zakázky a Zodpovědný pracovník.

Posílám z Gmailu. Pokud volíte jiného poskytovatele, připravte si údaje o SMPT. Do předmětu volím číslo objednávky a do těla mailu popis objednávky.

V Google tabulkách vytvoříme soubor o čtyřech sloupcích: ID objednávky, popis objednávky, stav zakázky a komentář.

Spustíme scénář a přichází zpráva,

a zapisuje se záznam do tabulky.

A ještě online pohled na tabulku.

[google-drive-embed url=”https://docs.google.com/spreadsheets/d/18ZTKk_lc8-uCKRMpaGKeWTwqcsj_92hT90iFxuRa474/preview?usp=drivesdk” title=”Zakázky-Jarka_Nováková” icon=”https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/16/type/application/vnd.google-apps.spreadsheet” width=”100%” height=”100″ style=”embed”]

Pokud Vás to zaujalo, tak se můžete taky inspirovat touto přednáškou Integrace a automatizace Flexibee bez znalosti programování za pomoci Integromatu.

Budu rád za každou konstruktivní poznámku či připomínku do komentářů pod příspěvkem nebo mě přímo kontaktujte

Facebook Comments

Napište komentář.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.